I tradisjon tro åpnet reiselivsåret 2023 med HSMAI Møte- og Eventbørsen, etterfulgt av den store prisfesten, reiselivets Oscarutdeling, på Radisson Blu Plaza Hotel. Rundt 300 medarbeidere fra alle deler av reise- og eventbransjen var tirsdag kveld samlet i den flotte Sonja Henie-salen, for å hylle dyktige kollegaer.
Motivere, inspirere og takke mange av de dyktige talentene og andre ledere som kan vise til eksepsjonelle resultater i denne bransjen er svært viktig og det gjør vi gjennom HSMAI Awards, sier Ingunn Hofseth, President & CEO for HSMAI i Europa.
Sommerro er nominert i kategorien Årets Merkevarebygger og her kan du lese
Juriens uttalelse:
«Årets merkevarebygger henger svært høyt og deler ikke ut hvert år. Prisen går til en person eller bedrift som har utmerket seg med å bygge og eller flere merkevarer utenom det vanlige. Dette er merkevarer som har fått bred oppmerksomhet og som er meget godt mottatt, både blant kunder, i lokalsamfunnet, nasjonalt og internasjonalt. Merkevarene er blitt til noe alle snakker om. Vi røper vel ikke for mye når vi avsløre at prisen går til en person som har jobbet med dette i mange år og som benytter sin fagkompetanse innen konsept- og merkevarebygging på en måte som gir svært gode resultater. Årets vinner kan sitte fag og gå inn i en oppgave med tydelig målsetting om å skape noe utenom det vanlige. Hun er lojal mot det hun gjør, hun er kompromissløs og skiller seg ut fra de fleste andre ved å evne og sette ut i livet det gjesten vil ha. Med eiere, ledere og kollegaer som gir tillit, evner hun å oppnå store resultater. Hun jobber for det hun tror på, selger inn sine idéer og står på til hun får det som hun vil. Hun har innsikt, et solid internasjonalt nettverk og kan hotell veldig godt. Årets vinner har vært involvert i tre merkevarer de siste årene, som alle har blitt suksess. Merkevarene har satt seg internasjonalt og blitt populære. De har fått stor internasjonal og nasjonal publisitet og anerkjennelse. Og de gir etter hvert gode resultater for eierne. Årets vinner evner å plukke riktige konsepter, hun er strategisk og evner å få med seg kollegaene på det hun tror på. Selv om prisen som Årets Merkevarebygger for 2022 går til en person, så har hun dyktige ledere og kollegaer som også skal ha sin del av æren.» evner hun å oppnå store resultater. Hun jobber for det hun tror på, selger inn sine idéer og står på til hun får det som hun vil. Hun har innsikt, et solid internasjonalt nettverk og kan hotell veldig godt. Årets vinner har vært involvert i tre merkevarer de siste årene, som alle har blitt suksess. Merkevarene har satt seg internasjonalt og blitt populære. De har fått stor internasjonal og nasjonal publisitet og anerkjennelse. Og de gir etter hvert gode resultater for eierne. Årets vinner evner å plukke riktige konsepter, hun er strategisk og evner å få med seg kollegaene på det hun tror på. Selv om prisen som Årets Merkevarebygger for 2022 går til en person, så har hun dyktige ledere og kollegaer som også skal ha sin del av æren.» evner hun å oppnå store resultater. Hun jobber for det hun tror på, selger inn sine idéer og står på til hun får det som hun vil. Hun har innsikt, et solid internasjonalt nettverk og kan hotell veldig godt. Årets vinner har vært involvert i tre merkevarer de siste årene, som alle har blitt suksess. Merkevarene har satt seg internasjonalt og blitt populære. De har fått stor internasjonal og nasjonal publisitet og anerkjennelse. Og de gir etter hvert gode resultater for eierne. Årets vinner evner å plukke riktige konsepter, hun er strategisk og evner å få med seg kollegaene på det hun tror på. Selv om prisen som Årets Merkevarebygger for 2022 går til en person, så har hun dyktige ledere og kollegaer som også skal ha sin del av æren.» et solid internasjonalt nettverk og kan hotell veldig godt. Årets vinner har vært involvert i tre merkevarer de siste årene, som alle har blitt suksess. Merkevarene har satt seg internasjonalt og blitt populære. De har fått stor internasjonal og nasjonal publisitet og anerkjennelse. Og de gir etter hvert gode resultater for eierne. Årets vinner evner å plukke riktige konsepter, hun er strategisk og evner å få med seg kollegaene på det hun tror på. Selv om prisen som Årets Merkevarebygger for 2022 går til en person, så har hun dyktige ledere og kollegaer som også skal ha sin del av æren.» et solid internasjonalt nettverk og kan hotell veldig godt. Årets vinner har vært involvert i tre merkevarer de siste årene, som alle har blitt suksess. Merkevarene har satt seg internasjonalt og blitt populære. De har fått stor internasjonal og nasjonal publisitet og anerkjennelse. Og de gir etter hvert gode resultater for eierne. Årets vinner evner å plukke riktige konsepter, hun er strategisk og evner å få med seg kollegaene på det hun tror på. Selv om prisen som Årets Merkevarebygger for 2022 går til en person, så har hun dyktige ledere og kollegaer som også skal ha sin del av æren.» De har fått stor internasjonal og nasjonal publisitet og anerkjennelse. Og de gir etter hvert gode resultater for eierne. Årets vinner evner å plukke riktige konsepter, hun er strategisk og evner å få med seg kollegaene på det hun tror på. Selv om prisen som Årets Merkevarebygger for 2022 går til en person, så har hun dyktige ledere og kollegaer som også skal ha sin del av æren.» De har fått stor internasjonal og nasjonal publisitet og anerkjennelse. Og de gir etter hvert gode resultater for eierne. Årets vinner evner å plukke riktige konsepter, hun er strategisk og evner å få med seg kollegaene på det hun tror på. Selv om prisen som Årets Merkevarebygger for 2022 går til en person, så har hun dyktige ledere og kollegaer som også skal ha sin del av æren.»
Årets Merkevarebygger går til Siri Løining for utvikling av merkevarene The Thief, Amerikalinjen og Sommerro.
Les om alle prisvinnerne her