Det Lille Hotel i Risør søker kokker
Kokk med à la carte erfaring til et historisk hotell og spisested på Sørlandet Les mer og søk her https://www.finn.no/295051850
Kokk med à la carte erfaring til et historisk hotell og spisested på Sørlandet Les mer og søk her https://www.finn.no/295051850
Torikagruppen søker Salgssjef med fokus på event til våre restauranter, les mer og søk på stilling ved å klikke på linken under. Del gjerne. https://lnkd.in/dQrkNCEr
Det Lille Hotel jobber med utvidelse av nye hotellrom og 2 restauranter. Rekruttering av kokker og vaktplaner står høyt på agendaen. Her Daglig Leder David og Kjøkkensjef Andre
30 studenter fra NMBU fikk gjennomgang av rekrutteringsprosessen sett fra en arbeidsgivers perspektiv. Nok et flott samarbeid med Tekna og Næringslivsutvalget på NMBU
Snart åpner Tollboden som et nytt tilskudd til Det Lille Hotel
Formålet med Cityprisen er å premiere de byggherrer som gjennom sitt arbeid, strekker seg lengre med sine nybygg og rehabiliteringsprosjekter, og utvikler bedre bygg, byer og tettsteder. Sommerro vant City-prisen 2023, les artikkelen her
Sommerro vant prisen Årets Merkevarebygger og her kan du lese juriens begrunnelse
Da blir det nytt coching-prosjekt i hotellbransjen. I min egen by Risør.
Gøy med jobbsøk-kurs for unge studenter på NMBU
En stolt gjeng på Sommerro-trappa 1. sept 2022 kl. 8.00. Endelig er dagen her og gjestene kan komme.
Foredrag om kulturbygging, ser hvilke hovedpunkter som er avgjørende for å få det til
Risørs Trebåtdager er avholdt helt etter planen hva gjelder besøkende båter, utstillere, foredrag, konserter og smittevern. Jeg har ledet arbeidet for 6 gjeng .. Her kan du lese mer om årets trebåtdager http://www.trebatfestivalen.no Her kan du…
Kurs i kundeservice i Risør skal gi ekstra fokus i sommer, nytt kurs 28. juni
Vi presenterer sommerens festivaler Øst i Agder for Ordførere og Rådmenn
Risør Kammermusikkfest, Risør Trebåtfestival og Villvin kunsthåndverkmarked
Kari-Anne Røisland har vært leder av styringsgruppen, du kan se oppsummeringen av arbeidets fase 1 her
Fantastisk å kunne bidra litt ekstra, vi kan alle gjøre en forskjell
Fint å se at kunder vil ha mindre samlinger innenfor smittevernreglene
Kontrakten er closet og jeg skal i samarbeid med Aktiv Læring være kursholder for NAV jobbtreningskurs de neste 2 årene. Les mer om innhold
Moss er 300 år i 2020, jubileumsverter er på servicekurs med meg, les mer om temaene
Store endringer i bilbransjen fremover ,men alle er enig om at nøkkelen er servicekultur og menneskene som hver dag leverer unike serviceopplevelser.
Da er rekrutteringen ferdig og Tina og Sunniva ble valgt som nye selgere hos Picomed.
3 ukers salg og servicekurs for jobbsøkere med spesiell interesse for restaurant og kundeservice.
Heldige meg som har slike arbeidsdager ☀️ en dag på Lyngør Fyr for å møte flotte servicehelter fra Meet Ullevål tidl UBC Ullevål Stadion for å snakke om service og servicekultur. Temaer jeg snakket om:
Her kan du melde deg på åpne kurs eller kontakte meg for bedriftsinterne kurs
Se programmet til næringsministeren her
Victor Norman og ordførere Lunden åpnet Risør Trebåtfestival 2019
Thief Hotel skal ha Sales Manager, jeg har fått gleden av å jobbe frem disse kandidatene. Mitt oppdrag har gått ut på:
Farris Bad skal ha Hotellsjef, F&B Manager og Revenue Manager, jeg har fått gleden av å jobbe frem disse kandidatene. Mitt oppdrag har gått ut på: Scanne søkere og plukke ut kandidater til 1. gangs intervju…
Kurs spesielt rettet mot hotell og restaurant
Alltid spennende å finne rett kandidat. Til denne stillingen er det mange faktorer som spiller inn og da er det godt å en god struktur og flere år med erfaring. Jeg jobber både med rekrutteringsprosess gjennom…
Vitec kundeservice består av 10 profesjonelle og herlige medarbeidere som jeg har fått gleden av å jobbe med. Vi har hatt fokus på servicekultur både internt og eksternt, og vi har jobbet frem en handlingsplan for…
Dette var et spennende oppdrag, som startet med min rolle som mystery guest på 4 miljø/ombruk stasjoner i Oslo, disse opplevelsene tok jeg med videre inn i kursets innhold. Vi jobbet ut en handlingsplan med forbedringspunkter…
Jeg møtte en herlig gjeng, dette var en fantastisk dag! Jeg holdt foredrag om servicekultur, fasiliterte work shop og drev frem handlingsplaner gjennom 3-4 timer arbeidsøkt med ivrige unge servicemedarbeidere i Rekom. Vi jobbet med følgende temaer:
Det er alltid inspirerende og jobbe med ungdommer. For et par uker siden fikk jeg treffe 15 håpefulle som var spesielt interessert i jobb innen nettbutikk og/eller kundeservice. De var jobbsøkende og var på kurs i…
Jeg er stolt av å være foredragsholder på Loxysofts kundeforum. Her møtes ledere for kundeservice i Norges ledende bedrifter. Tema mitt var Servicekultur
Har du flotte folk i din bedrift som blir berørt av nedbemanning så fortjener de en positiv “dytt” på veien. Ta kontakt for en prat, her kan også testverktøy og coaching benyttes.
Hvem er vinnerne i servicebransjen? Les mer om servicekultur og book ditt foredrag med meg
Beitostølen Resort eies av brødrene Atle og Bjørnar Hovi. Destinasjonen har flott utvikling og det går så det suser. Og det er nettopp når det går bra at man skal jobbe med utvikling. Jeg var så…
Gjør som Thief Hotel, ta ansvar for utvikling av dine medarbeidere, her finner du referanse fra Jarle Moen og du kan du høre mer om modellen og et mulig opplegg. …
Det er juni 2018 og vi er langt i planleggingen av Risør Trebåtfestival, som holder 2-4. aug 2018, det er min 4. som festivalleder. Jeg får en tlf. fra Clas, eieren av den klassiske motorbåten Johanne.…
Jeg er så heldig å få jobbe med NRK`s publikumsservice. En viktig gjeng i NRK som svarer alle henvendelser fra publikum på tlf, mail og sosiale medier. Vi har jobbet sammen en stund i en prosess…
Jeg er prosjektleder for 2. gang for Risør Akvarium i forbindelse med marin forsøpling. Vi har hatt undervannsaksjoner, strand og kystryddinger. Det har vært mange barn engasjert gjennom skoleklasser, barnehager og speidergrupper. 9. mai 2018 var…
Et fyrverkeri av ei kul dame tok for noen måneder kontakt med meg for et foredrag. Det var Weronica Øvstetun som eier og driver Stil Frisør & Velvære i Sogndal. Hun ville på nytt arrangere Damenes…
En 360 leder evaluering gir deg innsikt i hvordan du oppleves som leder fra underordnet, sideordnet og overordnet i tillegg til din egenevaluering. En viktig avstemming mellom leder og dens arbeidsmiljø som bør gjøres årlig. Den…
Jeg blir ofte bedt om å holde samtaler om kundeservice, jeg har bakgrunn fra turisme og handel som definitivt gjelder tjenesteyting. Jeg blir glad hver gang noen setter kundeopplevelsen på agendaen, det er opplevelsen mellom mennesker…
Statsminister Erna Solberg besøkt Risør Trebåtfestival 4. aug 2017 for å lære mer om Norsk og Nord-Europas trebåtbevaring og kystkultur. Hun tar seg god tid når vi besøker håndverksgata med båtbyggere, håndverkformidlere og museer og er…
Norges konge og seiler, Harald har vært på Risør Trebåtfestival denne helgen. Det har vært en ære å ha besøk av Norges Konge og hele hans crew både ombord i Kongeskipet Norge, ombord i 8 mR…
Jeg er 1 av de 2 første i Norge som er sertifisert som HSMAI Executive Coach Region Europes for Service Pledge-program. HSMAI er en internasjonal reiselivsorganisasjon som jobber for utvikling i næringen. Service-Pledge programmet gir ledelsen…
Se innslag fra Dagsrevyen 21 ved å klikke på linken under https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen-21/NNFA21080416/04-08-2016#t=10m18s
Les saken her https://www.austagderblad.no/risor-trebatfestival/risor-sentrum/festivaler/trebatfestivalen-med-solid-resultat/s/5-6-22897
Festivallleder Kari-Anne Røisland v/ Risør Trebåtfestival blir intervjuet av NRK, her kan du se intervjuet fra Dagsrevyen 19 ved å klikke på linken under https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/NNFA19080615/06-08-2015#t=21m22s
Samlingen dere hadde for ledergruppen var meget vellykket – inspirerende, strukturert og handlingsorientert. Dette kan dere! Glimrende at vi ikke gapte over for mye, men at vi virkelig leverte på det vi hadde bestemt.
Å ha sterk faglig kompetanse er ikke det samme som å få gjennomslag. Man må i tillegg ha et klart mål, gode relasjoner og effektive teknikker. I studiet Nettverksrelasjoner og påvirkningsprosesser, ledet av Olav Johansen, fikk jeg en systematisert forståelse for påvirkning. Olav har en unik evne å trigge din tenkning og utfordre dine gamle vaner. Studiet har forandret måten jeg jobber på. Det har gitt meg ny læring, nyttige verktøy og helt klart større gjennomslagskraft.
Dette nettverket har vært veldig annerledes enn andre kurs og foredrag jeg har deltatt på. Det gir mer nytte i forhold til personlige utfordringer som jeg møter i min hverdag som leder. Det bidrar med konkrete tiltak og forhold jeg skal jobbe med mot neste samling. Kurslederen er dyktig til å dra inn faglig kunnskap rettet mot de situasjonene vi tar opp. Det er hyggelig, og samtidig inspirerende og nyttig å møte andre personer i lignende stillinger, med ulik alder og bakgrunn.
Ønsker du større gjennomslagskraft?
På seminaret får du kunnskap om påvirkning hentet fra en rekke fagområder. Du lærer å bruke MIRAKEL-metoden, en systematisk tilnærming til strategisk påvirkning. Du blir også presentert for et etisk rammeverk som kan være til hjelp for å vurdere hva som er rett å gjøre i ulike situasjoner. Seminaret får svært gode tilbakemeldinger og blir for mange et vendepunkt for hvordan de arbeider med å nå sine mål.
Kurset er teoretisk forankret og praktisk rettet, og dekker blant annet:
Seminaret passer for for ledere, tillitsvalgte, prosjektledere, konsulenter og fagspesialister innen alle fagfelt. Deltakeravgiften inkluderer fagboken Om å påvirke skrevet av kursholderen, det digitale analyseverktøyet PSI, en rekke øvelser og verktøy samt lunsj begge dager.
Kursholder: Olav Johansen er utdannet cand.paed. fra Universitetet i Oslo med spesialisering i undervisning og ledelse. Han har i flere år arbeidet med å hjelpe ledere, tillitsvalgte, team og organisasjoner med kompetanseutvikling, lederutvikling og påvirkningsprosesser. Han er til daglig høyskolelektor ved Høyskolen Kristiania og leder av Senter for erfaringsbasert ledelse. Johansen underviser i HR, kompetanse, ledelse, forhandling og påvirkning ved flere høyskoler og holder foredrag og seminarer i arbeidslivet.
Legg igjen dine kontaktdetaljer og vi tar kontakt så raskt som mulig!